Sant Jordi

sant jordi 09

S’apropa Sant Jordi i m’encanta. Els carrers s’engalanen sense posar-se d’acord. Les persones caminen sabent que el dia té alguna cosa especial. El cor de Barcelona batega de tanta gent amunt i avall. I a mi em fa la impresió que fins i tot l’aire fa una olor especial. L’any passat vaig anar a passejar per la ciutat i he de confessar que vaig robar. Sí. Armada amb la meva càmera de fotografiar, vaig robar en instantànies un munt de moments i d’històries que anaven passant al meu voltant. És curiós mirar la cotidianitat a través de l’objectiu. Curiós i agradable.

Barcelona, 23 d’Abril de 2009,

“Avui he decidit anar a passejar per les Rambles. No és el millor lloc del món el dia de Sant Jordi, però té un encant especial a mig camí entre tradició i dolça obligació.

La gent es mou a riuades amunt i avall, s’aturen, miren llibres, trien roses i passegen omplint-se de ciutat. I entre la gent, persones. Com jo. El meu objectiu? Vagar i fer fotografies. Em venia de gust captar l’essència de cada moment, de cada persona sota un raig de sol, de cada rosa de vermell intens, de cada parada i cada senyera.


Però com sempre, la vida ens sorprèn i no ens ofereix ben bé el que    esperàvem. Es per això que em fascina.

El Sant Jordi d’avui era ple de persones nouvingudes amb rams de roses tan cares que no poden ni pensar a regalar-les a les seves parelles. Era el Sant Jordi del Che, Chávez i el seu vermell revolucionari. El Sant Jordi dels nois amb cadires de rodes i una il·lusió. Diada de noies que regalen roses als nois i nois que regalen roses als nois. Sant Jordi de gais, lesbianes, àvis i amigues solteres; de rosa gran, petita, seca i en punt de llibre. Sant Jordi de poemes obtusos mal col·locats pel destí.

Però sobretot ha estat el Sant Jordi dels petits instants amb llums intenses, com dissenyades per potenciar el moment!

Allà on buscaves, el trobaves: un raig il·luminant l’escena. Escenes de cadascú, imagindes pels altres i robades, sense malícia, per mi.”

sant jordi 09

Anuncis

Deixa un comentari

