Polseres de plàstic màgiques?

El diari EL PÚBLICO parlava avui en un article de les polseretes de plàstic màgiques. No en feien publicitat, sinó que desmentien el mite que s’hi ha creat al voltant.

Per aquells i aquelles que no les conegueu, les polseretes Power Balance són un trocet de plàstic que suposadament ajuden a millorar determinades qualitats físiques tals com l’equilibri o la flexibilitat. Sembla ser que hi ha persones grans que en noten els beneficis només posar-se-les. Si una persona poc suggestionable, jove i esportista se la posa, notarà que els efectes són practicament imperceptibles o fins i tot inexistents.  L’excusa, o bé no li diré excusa per no sonar despectiva, li diré argument-entre-cometes, és: “És clar, l’efecte és més evident com més mancat estàs de la determinada qualitat…” I a mi, m’entra el riure: el que és evident és que és una presa de pèl!

iaia

Però sempre trobes algú que et diu: “Jo no m’ho creia, però me la vaig posar i podia arribar-me als peus sense doblegar els genolls, i abans no ho havia aconseguit mai”. Acte seguit jo no puc evitar pensar: “Quina societat més mal suggestionada! Si algú se’n volgués aprofitar de debò…”. Serà veritat que amb una mica de suport i suggestió algú pot tocar-se les puntes dels dits dels peus quan abans no podia? Doncs, quantes altres coses es poden fer fer a la gent amb una mica de manya psicològica?

Sembla mentida que ens volguem deixar enganyar d’aquesta manera. Però a mi em resulta, alhora, fascinant: El poder de la ment és increïble!

No seré jo qui es posi a buscar els arguments per desmuntar les “teories” que sustenten la citada polsereta. En primer lloc perquè per això ja hi ha les persones expertes i els periodistes especialitzats. I en segon lloc, perquè per mi, cauen pel seu propi pes.

I us diré més:   Si no us arribeu als peus… proveu de fer estiraments i animar-vos tot dient: jo puc! Us estalviareu els calers de la polsera en qüestió!

Home… que mira que som ganduls i gandules!

Si us ve de gust podeu fer un cop d’ull a l’article. Interessant.

Pseudociencia ahora en holograma

Anuncis

Deixa un comentari

