Diria jo…

Diria jo que el problema no són els gitanos…

Diria jo que el problema és la pobresa, que ens espanta, la trobem desagradable i de vegades fa pudor. La volem ben lluny, tant que per tal de no veure-la pretenem allunyar fins i tot els qui la pateixen. És com qui escombra el menjador perquè vénen visites, i arrossega la merda sota la catifa. O pitjor encara, com si obres la porta del replà i llences la brossa escales avall. Casa meva, ben neta! Sí és que sóc polida com jo sola.

El sr. Sarkozy s’ha vist amb una escombra a la mà i li ha semblat que el país no està prou net. Ha decidit obrir la porta i ale: zis, zas, zis, zas…

Si en lloc de barraques, construissin cases unifamiliars, si en lloc de malvendre el que troben als contenidors, especulessin amb pisos i si en lloc de cuinar amb foc a terra ho fessin amb vitroceràmica, ningú no els voldria escombrar.

Així que jo dedueixo (call me “avispadilla”) que el que incomoda és la pobresa i totes les problemàtiques associades: manca d’higiene, salut, educació… potser delinqüència. I la pobresa afecta tant a blancs com a negres, a gitanos o peruans.

On és el problema doncs? Cap on han d’anar adreçades les solucions?

Anuncis

Deixa un comentari

