Carta als Reis Mags de l’Orient

Quina ràbia que hagin de ser reis… Amb l’angúnia que em fa a mi la monarquia…

Bé, a continuació teniu la carta als reis que ha fet el meu fill Oriol. Sí, té set mesos, però és un nen molt estimulat.

Potser a algú li podrà fer servei, potser algú la voldrà copiar… Ho entenem. Ho hem estat parlant i diu que la seva carta té: copyleft!

Estimats Reis Mags,

Com que fa poquet que he nascut, no tinc gaire traça en això d’escriure. Espero poder explicar-me amb claredat.

Quan vaig saber a qui hauria d’adreçar la carta va ser: Reis Mags? I les reines? On són? Potser no en teniu? Potser sou gais? O potser formeu part d’alguna ordre religiosa? Jo m’imagino que en el moment d’anar a adorar, les teníeu enfeinades en alguna obra benèfica i no van poder venir amb vosaltres en els camells. Però, encara estan ocupades? Em faria molta il·lusió conèixer-les, podrien sortir a la Cavalcada d’aquest any?

Des que vaig arribar a aquest món crec que m’he portat força bé. A estones he ploriquejat, m’he fet pipí a sobre del papa i he vomitat a sobre de la mama. Però hem passat molt bones estones i hem rigut molt junts, així que interpreto que les coses han anat prou bé. No he pogut fer cap entremaliadura, perquè encara no puc caminar. De fet ni tan sols gatejo… així que millor en parlem l’any vinent. De paraulotes no en dic. Estic en el: ta-ta-ta, da-da-da i alguna patarrufa, poca cosa més.

Així que penso que sóc un candidat apte per a que em porteu regals. Ara bé, abans que us precipiteu en la febre consumista (que jo sé que “los reyes magos aneu al corte inglés para hacer realidad los sueños de los niños” i veieu tantes coses de colorins que els ulls us fan xirivites i no us podeu controlar) us voldria parlar dels meus gustos i preferències.

De moment no jugo amb joguines. Tinc alguna coseta i no necessito gaire més. De fet, no estan les meves mans per manipular segons què, i el meu cervell dóna de si però fins a cert punt. M’agrada molt més jugar amb objectes quotidians i amb allò que menys us pugueu imaginar. Si finalment voleu portar-me joguines, perquè és la vostra feina com a Reis Mags de l’Orient, si us plau penseu en algunes coses:

1. Les joguines de plàstic dur es trenquen molt fàcilment i a mi m’encanta llençar coses a terra: seria una llàstima que es trenqués el regal a la primera de canvi.

2. De peluixos ja en tinc molts, i encara no he tingut temps de jugar amb tots. Quan me n’avorreixi, ja us ho faré saber, potser l’any vinent…

3. Casa nostra no és gaire gran, així que no hi caben moltes coses més. Em fa la impressió que si hi entren més coses, nosaltres haurem d’anar a viure al replà. M’agrada casa meva i sembla que els papes no tenen cap intenció de canviar-la, així que us agrairia que no em portéssiu coses enoooormes que converteixin el nostre pis en una pista americana.

4. Penseu que tinc 7 mesos i que a l’abril serà el meu primer aniversari (quines ganes!). Pretenc canviar molt de gustos en els propers 5 mesos però no em porteu res de súperbebègran, perquè no ho podré fer servir.

A la meva edat ens agraden:

  • les joguines que fan soroll (però sense piles)
  • les pilotes que es puguin aixafar
  • els ninos de roba
  • els pots transparents per posar-hi coses
  • els materials que suren a l’aigua
  • els miralls irrompibles
  • els contes (que es puguin llepar i no se’ns trenquin a la primera de canvi)

De fet ara com ara vaig ben servit d’estímuls, així que em sembla que només vull 3 o 4 coses. Si en teniu als magatzems m’agradaria que em portéssiu:

  • uns cubs apilables
  • algun conte d’animalons (de roba o cartró)
  • alguna joguina petita per l’estona del bany

Hi ha altres coses que voldria que em portéssiu, i aquestes sí que les necessito de debó. Us explico: estic a punt d’anar a la llar d’infants i em demanen moltíssimes mudes per si em faig pipí, em cau la papilla pel damunt o se m’escapa la caca pel costat dels bolquers. Ja se sap, són coses que li passen a tothom. A casa no en tenim pas tantes i ens aniria bé que, si podeu, em porteu:

– xxx (hem decidit no publicar la llista de roba necessària per la llar per preservar la seva intimitat)

– xxx

Ah! No vull ser tiquis-miquis, però penseu que sóc un paio grandot, així que la roba s’haurà de pensar en talla de 12 mesos o una miqueta més.

Potser creieu que sóc estrany, que no m’agraden els regals. De moment no sé massa si m’agraden o no, però segur que més endavant em vindrà de gust desembolicar paquets, i rebre sorpreses de les persones que m’estimen. Però el que tinc clar, és que prefereixo tenir-ne pocs i gaudir-ne, que tenir-ne molts i no recordar què m’han regalat.


Per últim, us voldria parlar del que més desitjo. No és res que es pugui tocar, no és res que es pugui comprar, no és només per mi. És un desig per compartir. M’agradaria molt que aquest any portéssiu a totes les cases una miqueta de consciència i de ganes de solidaritat. Voldria que fos d’aquella consciència que permet pensar en els altres, que permet canviar els hàbits de consum, que permet saber que no cal gastar per ser més feliços. I les ganes, haurien de ser de les que fan veure que el món necessita un canvi, que els nens i nenes no ens mereixem un planeta brut, desgastat i ple de deixalles i que pensar només en un mateix, fa que les ciutats, els barris i els pobles quedin buits, deserts i tristos.

En teniu d’aquestes en estoc?

Un petonet,

Oriol

Anuncis

2 thoughts on “Carta als Reis Mags de l’Orient

  1. Ja! aquesta carta no l’ha escrit l’Oriol o hi havia algú allí “influenciant” la carta…

    “m’agraden els pots transparents per posar-hi coses”. Ja m’imagino la situació…
    – Oriol, posa que et portin capses
    – Mama, a mi no m’agraden les capses
    – sí t’agraden!
    – nooóóóóoooo, a més tothom sabrà que és cosa teva
    – bé, doncs posa algo semblant, tuppers, però no posis tuppers que si no es notarà també.

    Jo a la meva carta posaré que li portin algo ben gros, de plàstic dur, d’algun color d’aquets que fa mal a la vista i completament innecessari. Ah, i si pot ser, serà “Disney” jijijijijijiji

    Besitors!!!!

Deixa un comentari

