Bona ciutadana que és una…

Aquesta tarda he exercit de bona ciutadana. Bona d’aquelles que gasten part del seu temps pel bé de la comunitat. De les que estan disposades a gastar els calers que val trucar a un nou-zero-dos per comunicar al consistori un greuge cap a la ciutadania.
Avui he trucat al bicing per denunciar el segrest d’una bicicleta. L’he vista de passada, allà, tancada en un local ple de runa amb cara de fer dies que hi era. Alguna cosa dins meu m’ha dit: “truca, fes-ho que segur que d’una manera ho altra això de que desapareguin bicis ho acabarem pagant totes amb els nostres impostos…” I ho he fet. He trucat. I m’he sentit la mar d’imbècil.
En primer lloc perquè he hagut de trucar dues vegades. Per tant he pagat dos establiments de trucada. I perquè? Direu.
Doncs per això que ara us diré:
Sonen els tons de trucada i em surt una senyora que m’informa de coses que no m’interessen en absolut, i jo penso comencem bé que m’ha tocat un contestador dels llargs, dels que recapten més diners que els urbanos a primer de mes. Doncs mireu què us dic, que em quedava curta! No us podeu arribar a imaginar la quantitat de números per prèmer que té el ditxós contestador: Si vol informació sobre tarifes del bicing, premi 1; si vol conèixer les estacions més properes, premi 2; si vol que li tallem les puntes i li escalem el serrell, premi 25 i si el que necessita és que li toquem la figa a dos mans, esperi’s que de seguida l’atendrem.
En fi, que després de fer veure que l’escoltava i arribar al número 7 (per Déu, però quantes opcions pot tenir un contestador d’aquestooos!!), m’he dit: Va, pitja el 8 que segur que en qualsevol cas et passen amb una operadora. S’ha de ser capulla! El que m’ha passat és que la vuitena opció (si vol comunicar alguna incidència, premi 8) em deia que el millor és que entri a la web i ompli el formulari d’incidències o que passi per les oficines de la plaça no-sé-què. Si hombre, i una merda! Havent arribat fins aquí penjaré ara per anar a omplir un formulari on-line. A aquestes alçades de la trucada jo necessito parlar amb algú que em doni més feedback què “perdoni, no l’he entès, pot repetir…” (com m’has d’entendre si ets una màquina de l’infern!?)
Doncs la cara de panoli encara ha estat més gran quan després de dir-me això va la màquina i em penja. Així mateix. Tenen opcions que només busquen riure’s de tu: “jajaja! mira que trucar podent-ho fer per internet… jajaja”
Aleshores he decidit tornar a trucar i escoltar amb atenció totes les opcions fins a trobar la que diu per parlar amb persones humanes premi 9. Finalment després d’un minut d’espera perquè totes les persones humanes estaven ocupades, m’ha atès la veu amable d’una noia.
Embargada per la emoció solidrario-ciutadana li he explicat el cas, ella ha pres nota diligentment i de sobte s’ha quedat callada. Ui, què li ha passat, he pensat jo, ara que contacto amb una persona si la dinya no sé si ho podré superar… Però l’únic problema era que estava processant la informació introduïda.
– On diu que és la bici?
– Carrer tal, número tal.
– Però dins o fora.
– …ejem… dins… (si estigués al carrer no trucaria per denunciar-ho, no?)
– Oh. Però és que si és dins no sé què hi podem fer.
– … (cara de sorpresa; no esperaràs que sigui jo qui et doni idees…)
– Sap què vull dir? És que si la bici és dins, necessitaríem que algú ens obri la porta.
– …ahá… (cara d’alucine; y a mi que me cuentas? Encara em demanarà que li miri d’obrir jo!)
– M’enten?
– ….emm…sssip… Jo només trucava per informar (no per solucionar-vos la vida)
– D’acord moltes gràcies, no pengi que li passarem una enquesta per valorar la qualitat del servei.

De l’1 al 5. El seu un tres. El meu un 5: si gairebé li acabo fent jo la feina!

Anuncis

Deixa un comentari

