Mal de panxa de tan riure.

De vegades penso que la gent que no es dedica professionalment  a l’educació ho té més fàcil per relacionar-se amb l’escola dels seus fills/es. Hi ha aspectes que no veuen, matisos que no perceben… i tota aquesta sana ignorància suposo que les  fa viure amb més tanquil·litat. Però entenc també que, conèixer el mundillo té els seus avantatges i t’ajuda a entendre el perquè de moltes coses. M’explico.

Ahir per la tarda recollint el meu fill a l’escola, vaig veure com els passadissos s’anaven buidant de cartells, dibuixos, murals… Les parets de les aules es van pelant i és senyal que arriba final de curs. Les propostes ja estan més que realitzades, els treballs acabats, les programacions tancades. Sé perfectament com funciona el tema, i no em sorprèn gens veure-ho ara des de l’altre costat, com a mare. Aquest cop, però no vaig poder evitar posar-me a riure.

Just al matí havia sentit a la televisió que ahir dilluns era el dia en que s’havia de començar a aplicar l’ordre de fer les classes en castellà als centres en que les famílies ho havien sol·licitat… ahir. Quins nassos! Ahir que les parets s’estaven deslliurant de les xinxetes, el blutac i les grapes. Ahir que a moltes escoles s’estan assajant cançons per final de curs, que els equips docents ja estan amb les avaluacions finals i que ja s’ensuma la jornada intensiva.  Qui és la llumenera que ha marcat aquesta data, per Déu???!!!  El que deia… potser les famílies que ho han demanat estan extremadament orgulloses… però en la meva humil opinió s’haurien de sentir extremadament estúpides.

De veritat que jo sóc la mestra i m’entrarien ganes de passar-me les tres setmanes que queden de curs parlant a tothom en català i a la família en qüestió autotraduint-me. “Demà no cal que porti motxilla que farem jocs d’aigua (mañana no hace falta que traiga mochila que haremos juegos de agua)”, “Si, mirin (Si, miren) Aquest és l’informe de final de curs de la seva filla (este es el informe de final de curso de su hija)…”  Potser no guanyariem res, al contrari. Però jo m’ho passaria estupendament i no em seria massa difícil d’aguantar. Són pocs dies.

Puc entendre la demanda d’aquestes famílies, malgrat no la comparteixi. Però aplicar-ho justament ara??? No em direu que no val més riure.

Anuncis

Deixa un comentari

