Simple però complicada

Per què Déu meu, per què?? Per què la meva roba estesa té la virtut d’atreure la pluja? Si jo ja ho sé que de vegades jugo al límit i vaig de xula i em penso que plourà a tot Barcelona, però no al damunt de la meva terrassa.  Ja ho sé que no costa res mirar la previsió, però és que els del servei meteorològic de Catalunya tampoc és que em despertin molta confiança, que més d’una me n’han jugat. He pensat fins i tot que potser és un do. Podria mirar d’exportar la meva sort i anar a estendre pel món. Jo anant d’aquí cap allà amb el meu cossi acabant amb la sequera mundial. Estic segura que em planto amb les pinces i la roba molla als afores del Caire, i es posa a ploure a l’instant.

I és que de rentadores n’he de posar, fins i tot encara que plogui. Quantes en dec haver posat? Centenars? Sí, segur. Milers potser? Doncs mira tu que encara no m’acabo d’entendre amb la rentadora, jo. La trobo una màquina complexa i obscura, no és aigua clara. Et mostra la seva millor cara: programa curt, llarg, aigua calenta… Però un cop comença la feina es torna rígida i inflexible. “Eh, espera, atura’t! M’he oblidat de posar-hi un mitjó! Va atura’t, deixa’m posar-lo, que després em queden desaparellats i és una putada. Va para si ni t’ha entrat l’aigua, casi!” I res, ella allà impertèrrita. Que dic jo que a la fàbrica l’haurien d’equipar amb la possibilitat de prémer Ctrl Alt Supr o com a mínim el botó cancel·lar. Em sembla que algunes modernetes ja ho porten incorporat, però jo no tinc aquesta sort i l’altre dia mirant-me el rentavaixelles pensava: perquè ella no podria ser així de simple? No ho vaig dir en veu alta per no ofendre’ls a tots dos (que això de comparar entre germans és lleig), però és que és ben cert: ell té un reset extremadament fàcil d’utilitzar i si no el vols prémer sempre pots obrir la porta a lo bèstia i posar el got que et faltava.  Vés si no aniria bé que ella fos una miqueta així. Ja que hem de conviure, com a mínim, posar-nos les coses fàcils l’una a l’altra, dic jo.

 

Anuncis

Deixa un comentari

